Aeroportul Iasi – un pas spre normalitate

Ieri a fost o zi in care municipiul Iasi a fost in atentia opiniei publice. Veti crede ca ma refer probabil la sedinta guvernului Boc care s-a tinut in capitala Moldovei. Nu este vorba doar de atat. Camera Deputatilor a adoptat un proiect de lege privind transmiterea unei suprafete de teren pentru dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Iasi. Am mai informat despre parcursul legislativ al acestei  initiative aici. Recunosc ca simt o anumita implinire avand in vedere ca sunt principalul initiator al proiectului si am luptat pentru adoptarea acestuia atat de catre Senat, cat si de Camera.

Legea a fost votata de Camera Deputatilor cu  257 voturi pentru, niciun vot impotrivă şi 5 abţineri, din totalul celor 263 de deputaţi prezenţi. Faptul ca niciun deputat prezent nu a votat impotriva proiectului demonstreaza opinia unanima asupra importantei pe care aeroportul Iasi o are in dezvoltarea economica a Moldovei. Apreciez votul pozitiv al colegilor mei si sper ca proiectul de dezvoltare si modernizare a aeroportului Iasi sa nu stagneze dupa ce acest prim pas al transferului de terenuri a fost facut. Asta depinde insa doar de executiv.

Ajungem astfel la sedinta de guvern de la Iasi. Nu vreau sa fac niciun comentariu legat de declaratiile ministrilor, in contextul in care niciun reprezentant al acestui guvern nu are capacitatea sa convinga ca exista preocupari serioase pentru problemele municipiului Iasi si ale Moldovei. De la inceputul anului 2009, de cand PDL se afla la guvernare, acest lucru a fost demonstrat cu fiecare ocazie, incepand cu nealocarea fondurilor necesare studiului de fezabilitate pentru autostrada Iasi – Targu Mures si terminand cu lipsa de preocupare pentru celelalte obiective de investitii importante : spitalul regional, centura ocolitoare a municipiului Iasi, Filarmonica si multe altele. Oricate declaratii ipocrite ar face ministrii guvernului Boc de la Iasi, decizia de ieri a Parlamentului cantareste mai mult ca importanta decat actiunea de imagine la care a apelat executivul pentru a-si arata falsa preocupare. Cu toate ca domnul Boc a decis sa tina sedinta de Guvern la Iasi, iata ca acest Parlament, mult blamat pentru existenta sa, a reusit sa faca mai multe pentru dezvoltarea economica a Iasului si a Moldovei decat a reusit executivul in aceeasi zi.

P.S. Comunicatul meu cu privire la adoptarea proiectului de lege il gasiti aici.

Anunțuri

10 responses to “Aeroportul Iasi – un pas spre normalitate

  1. Complement Circumstantial de Timp

    Morega, următorul nume în dosarul Voicu, sau cine şi de ce pute în Gorj a treaba mare

    http://www.gorjnews.ro/slider/morega-urmatorul-nume-in-dosarul-voicu-sau-cine-si-de-ce-pute-in-gorj-a-treaba-mare.html

    Om fi în săptămâna mare, dar realitatea bate filmele cu gangsteri, aşa că nu o pot trece sub tăcere.

    Cazul Voicu a demonstrat încă o dată putreziciunea instituţiilor de stat şi de încasat banii degeaba din Gorj, însărcinate cu prevenirea, combaterea şi sancţionarea faptelor de corupţie. Existenţa acestor structuri presupune mii de miliarde de lei vechi, cheltuite anual, bani publici. La schimb, aceste insituţii nu returnează contribuabilului decât batjocură şi protejarea mafioţilor. Asta se întâmplă, în primul rând, pentru că sunt conduse de persoane corupte, nişte paiaţe butonate din exterior, exact de cei care le-au lăsat scaunele moştenire, şi de tot felul de cercuri de interese obscure.
    Focşan, procuror corupt; Nicolescu, inspector şef blat cu infractorii
    Stenogramele şi documentele DNA scăpate în presă dezvăluie indicii despre o parte din tumorile care se dezvoltă în Gorj – nederanjate de nicio instituţie a statului – în mod cu totul şi cu totul paralel cu acestea. Cu sprijinul senatorului Cătălin Voicu, patronul S.C. TECH SAFETY S.A., Radu Dan Floarea, a ţepuit S.C. ELECTRICA S.A. şi S.C. TERMOELECTRICA S.A., a determinat revocarea lui Emil Moţa din funcţia de prim-procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj şi înlocuirea sa cu Gheorghe Focşan, despre care DNA susţine că “este cunoscut drept procuror corupt şi apropiat mediului interlop local”. Potrivit aceleiaşi surse oficiale, senatorul Voicu, la începutul lui mai 2007, a acţionat pentru menţinerea în funcţie a şefului IPJ Gorj, comisar-şef Constantin Nicolescu, care i-a promis soluţionarea favorabilă a dosarelor lui Radu Dan Floarea.” Tot Voicu a exercitat trafic de influenţă pe lângă generalul Costică Silion şi Teodor Meleşcanu, facilitându-i lui Radu Dan Floarea contracte cu unităţi ale jandarmeriei, ale MAPN şi cu CN CĂI FERATE S.A.
    Cârciumaru, în mijlocul caracatiţei personale pe care a crescut-o de mică
    În condiţiile în care Radu Dan Floarea are atâţia oameni de stat la degetul mic (şi nu e singurul gorjean în această postură), toţi proveniţi din PSD, Florin Cârciumaru, preşedintele PSD Gorj, are neobrăzarea de a susţine public că nu îl cunoaşte pe patronul S.C. TECH SAFETY S.A., după ce l-a văzut toată ţara, pe posturile centrale de televiziune, întreţinându-se amical cu naşul acestuia, Cătălin Voicu. Interesant e că s-a dezvinovăţit cu o săptămână înainte să scape în presă stenograma cu Floarea, imediat după ce gorjNEWS.ro preluat imaginile în care Cârciumaru apărea cu Voicu. Accentuez că nu e nicidecum adevărat că primarul ştia de la Toni Mihail Greblă, unul din stăpânii dosarului Voicu, că şi Floarea este implicat.
    Până la un punct, Cârciumaru poate fi receptat ca un tip simpatic. Trecându-i cu vederea o oarecare dificultate de a se exprima corect în limba română şi incultura impardonabilă primarului oraşului lui Brâncuşi, când începi să sapi dincolo de străzile udate în fiecare dimineaţă, florile din stâlpi, curăţenia din centru, nunţile de aur şi chefurile periodice pentru pensionari (cei mai disciplinaţi votanţi), Cârciumaru te îngrozeşte. Caracatiţa pe care a dezvoltat-o în ultimii ani în jurul Primăriei Târgu Jiu, sub acoperirea imaginii atent întreţinute de edil naiv care dă cu mătura de dimineaţa până seara, a secătuit oraşul, a băgat Primăria în faliment şi a pus semnul de acces interzis în zonă pentru orice investitor străin. Namaiamintind că, în căutare de oportunităţi de deturnare de bani publici, a cebăluit într-un hal fără de hal, cum nici Ceauşescu n-ar fi fost în stare, centrul oraşului.
    Morega, actor principal în dosarul Voicu, deocamdată protejat. De servicii?
    Curios, sau poate deloc curios, în dosarul Voicu nu a apărut până acum numele lui Dan Ilie Morega, cel care, ca într-o comedie neagră de foarte proastă factură, continuă să conducă organizaţia judeţeană a PNL Gorj. Este de notorietate legătura lui Dan Ilie Morega cu Teodor Meleşcanu, unul dintre principalii săi susţinători la centru, la care se duce ca la el acasă.
    Încă nu a scăpat din dosarele DNA partea referitoare la traficul de influenţă exercitat de Dan Ilie Morega în favoarea lui Radu Dan Floarea, la Complexele Energetice, atât cât a avut intrare, cam până în momentul înlăturării lui Laurenţiu Ciurel de la Rovinari. Din niciun dosar DNA nu a scăpat, încă, metoda arhiuzitată de Dan Ilie Morega în cazul persoanelor pe care le propune, susţine sau numeşte în funcţii. Le cere lucrări pentru apropiaţi, apoi îi mituieşte cu parte din banii publici primiţi de la stat de patronii cu pricina, în contul lucrărilor! Nu ştiu dacă v-aţi prins, finalitatea e mai mult decât hidoasă. Din momentul în care au luat mită de la Morega, primarii şi şefii de instituţii publice nu mai mişcă în front. Cel mult îl înjură pe la colţuri şi se asociază în tot felul de coaliţii împotriva lui, care durează maxim un minut, dar la vedere n-ar face nimic, să-i pici cu ceară. Am mai scris şi o repet: în PNL Gorj e plin de râme. Dacă are vreunul coloană, să se ridice şi să umble pe picioarele lui, să îl vedem!
    Un exemplu: primarul Peştişaniului, privit de la distanţă, pare om ca lumea. Din păcate i-a căzut victimă lui Morega şi acum nu mai poate evolua la “liber alese”. Primul compromis face pârtie celorlalte, nenumărate. La cererea bine motivată a lui Morega, Florin Pavel nu s-a opus ca Radu Dan Floarea să construiască un campus în localitate, lucrarea, încă nefinalizată, ridicându-se la 123 miliarde lei vechi. Nici inspectorul şcolar general de atunci, Liviu Andrei, nu a avut nimic de obiectat. Era, deja, forte mânjit, plus că Morega făcuse cărare la Ministerul Educaţiei, să-i pună propte la Svetlana Preoteasa, secretar de stat.
    Că veni vorba de domnul prefect…
    Este cel puţin curios că “inamicul numărul unu al infractorilor din Gorj”, Liviu Andrei, s-a calificat ca prefect, având în vedere modul în care a gestionat banii publici destinaţi reparării şi modernizării şcolilor, ca inspector general. De unde se vede treaba că PDL Gorj stă destul de prost la capitolul resurse umane de calitate. Până acum s-a dovedit că sistemul democratic e cel mai viabil şi oferă fiinţei umane posibilitatea de a alege şi de a se împlini. Ceea ce nu s-a înţeles încă, în Gorj, e că democraţia presupune, înainte de toate, bun simţ. Cum să pui, mânca – v – aş gura, prefect, deci şef peste corpul de control al prefectului, pe unul care tocmai fusese controlat de structura respectivă, şi deloc formal, pentru că rezultatele verificărilor fuseseră înaintate Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, ca acte probatorii în două dosare de cercetare penală ?!?! A dizolvat, apoi, Liviu Andrei corpul de control al prefectului? L-a dizolvat! Şi-a făcut unul nou, pe sufletul lui? Şi-a făcut!

    Om fi în post, dar în acest judeţ pute rău de tot a treaba mare. Pute până în studiourile televiziunilor naţionale şi până în dosarele structurii centrale a DNA. Omologii, procurorii DNA de la Gorj, sunt doar aşa, la caterincă.
    P.S. Cât am fost om în rând cu lumea, cu serviciu la stat, am văzut multe şi m-am crucit de nenumărate ori. De exemplu, am văzut că nu ai voie să ieşi din horă fără aprobarea comandantului, căci s–ar putea simţi ofensat. Cu toate acestea, să te duci să iei paşte în mod organizat, cu şefii de deconcertate raşi, tunşi şi frezaţi în pluton, ca să vadă mafioţii şi evazioniştii că există unitate împotriva corupţiei, că formăm, ca fotbaliştii, un grup, e cel puţin halucinant. Fără a fi iniţiat în ale ortodoxiei, ştiu, ca milioane de alţi ortodocşi, că la biserică, în general, cu atât mai mult la paşti, te duci smerit, însingurat, cu tine însuţi şi familia. Are idee prefectul cu cât sictir vin la şedinţele acelea interminabile, pe protecţie civilă, din două în două zile, şefii de deconcertate?
    Am înţeles, domnule prefect, sunteţi inamicul mafiei, ne-am lămurit cu toţii! Mafioţii au comandat şi acest articol, după ce, cum singur aţi susţinut public, au pus suc expirat pe masa ministrului Şeitan(!!!), sâmbătă, ca să vă compromită. Ei tremură că, sub dumnevoastră, o să înceapă să funcţioneze instituţiile şi or să ajungă la puşcărie. Ştim cu toţii toate acestea, dar lăsa-ţi-i pe oameni în durerile lor, măcar de paşti.
    Dacă nu există doctor în organigrama Prefecturii, cel puţin unul ar fi binevenit. Specializarea rezultă de mai sus.

  2. SARBATORI FERICITE ALATURI DE CEI DRAGI !

  3. Sincer am rezerve mari legate de reusita proiectului de modernizare a aeroportului din Iasi.Principalul argument tine de dezbinarea clasei politice (din nordul Moldovei) precum si de faptul ca Bucurestiul n-are nici un interes sa ajute partea asta de tara.In acest context eu vad posibil un aeroport regional doar prin unirea eforturilor tuturor oraselor mari din zona si nu prin concurarea lor.Pentru asta ar trebui ca acest viitor aeroport sa satisfaca un numar mare de potentiali calatori din tot nordul Moldovei prin situarea lui convenabila la o distanta aproximativ egala de Iasi, Suceava, Bacau, Botosani, Piatra Neamt.Personal as vedea o sulutie mai buna intr-un amplasament undeva in zona Pascani care este situat la o distanta aproximativ egala fata de majoritatea oraselor importante din zona: 70km de Iasi,71km de Suceava,70km de Piatra Neamt si 80km de Bacau sau Botosani.
    In plus tot in zona Pascani se vor intersecta autostrazile Iasi-Tg.Mures cu Focsani-Bacau-Suceava realizand in perspectiva un nod important al cailor de transport rutier care ar face accesul extrem de facil pentru un numar mare de calatori. Pascaniul este nod feroviar, de unde se pot pune navete rapide la fiecare ora, gen Sageata Albastra, care sa faca maxim o ora pana in fiecare oras. Evident ca aceste portiuni de cale ferata pot fi modernizate cu aceasta ocazie pentru viteze si capacitate de trafic sporite.Dar pentru asta ar trebui ca toate fortele politice ale nordului Moldovei sa-si uneasca eforturile intr-un ideal comun…PACAT,
    MARE PACAT ..

    • Sunt de acord cu dumneavoastra cand spuneti ca un asemenea proiect trebuie sustinut de toate fortele politice. Din fericire, aceasta sustinere s-a vazut in Camera Deputatilor in momentul adoptarii legii. Este evident ca preocuparea Guvernului pentru problemele Moldovei este aproape nula, insa lucrarile de modernizare a Aeroportului Iasi trebuie continuate. Pentru viitor pot fi dezvoltate si gandite alte proiecte de infrastructura aeriana in Nordul Moldovei, insa acum, orice alta varianta este prea costisitoare. Daca autoritarile vor lucra eficient, in scurt timp se poate trece efectiv la lucrarile de modernizare la Aeroportul Iasi. Vom afla in scurt timp care este deznodamantul acestei legi.

  4. Domnule Fenechiu,
    Nu credeţi că ar trebui să scrieţi mai des pe acest blog? Dacă nu zilnic, măcar săptămânal…

  5. Prietene, hei!!

    ARTICOLUL 27
    (1) Domiciliul şi reşedinţa sunt inviolabile. Nimeni nu poate pătrunde sau rămâne în domiciliul ori în reşedinţa unei persoane fără învoirea acesteia.

    In legatura cu aberatia de lege privind cablistii.

    • In legatura cu proiectul de lege adoptat de Senat (privind infrastructura in comunicatii), situatia nu este asa cum a fost prezentata in presa. Utilitatea proiectului nu poate fi contestata si tocmai de aceea este necesar sa fie intrunit un consens asupra implementarii sale. Initiativa va ajunge la Camera Deputatilor si dezbaterile vor continua pana se va ajunge la o forma agreata de toti factorii interesati.

  6. Domnule Fenechiu,

    Care credeti ca sunt sansele sa avem si noi in viitorul apropiat zboruri low cost din Iasi?
    Ma refer la zboruri operate de WizzAir sau BlueAir (care opereaza din toata tara mai putin din Iasi), nu la Tarom sau Carpatair.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s